Egy új tanulmány a Stonehenge és a Hold közötti kapcsolatot fogja feltárni egy asztrológiai jelenség, az úgynevezett „nagy holdállás” során, amely idén és a következő évben következik be. Vizsgálatok sorozata zajlik majd a kövek holdkeltéhez és holdnyugtához való igazodásának kutatására ebben az ‘egyszer-az-életben’ időszakban. A tanulmányt az English Heritage vezeti, a Bournemouth Egyetem, az Oxfordi Egyetem, a Leicesteri Egyetem és a Royal Astronomical Society mellett.
Ezen jelentős holdállás során a Hold legészakibb és legdélibb helyzete a legtávolabb van egymástól a horizont mentén, és úgy gondolják, hogy ezeket a különálló holdmozgásokat a Stonehenge korai szakaszában figyelhették meg, ami potenciálisan befolyásolja a későbbi emlékmű tervezését és kialakításának célját. A ‘nagy holdállás’ csak 18,6 évente fordul elő. Jennifer Wexler, a Stonehenge angol örökségtörténésze így nyilatkozott: "Izgatottak vagyunk, hogy egy briliáns archeocsillagászcsapattal dolgozhatunk, hogy felfedezzük a Stonehenge és a jelentős holdállás közötti lenyűgöző kapcsolatot. Ez a lehetőség még egy kék holdnál is ritkább. Az emlékmű ősi titkaiba és az égi jelenségekkel való kapcsolatába mélyebbre vosszük a nagyközönséget hogy idén csatlakozzon hozzánk egy eseménysorozaton keresztül, és még egy apró lépést teszünk Stonehenge titkainak megfejtése felé.” Az English Heritage élőben közvetíti a legdélebbi holdkeltét Stonehenge-ben, és a jótékonysági szervezet rendezvénysorozatnak ad otthont a standstill szezonban, beleértve a beszélgetéseket, a pop-up planetáriumot, a csillagnézést és a történetmesélést, valamint egy új kiállítást a kiállítótérben.
A kutatás 2024 tavaszán kezdődött és 2025 közepéig tart.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.